Com funcionen els frens

Un fre és un dispositiu per detenir o disminuir el moviment d'algun cos. Tots sabem que estrenyent el pedal central del nostre vehicle fa que aquest freni. Però el cotxe no frena gràcies a la força que poden oferir les nostres cames, sinó a través d'elements mecànics i de la força hidràulica. Bàsicament, quan estrenyem el pedal de fre del nostre cotxe, estem pressionant el liquido de frens localitzat en un diposito o cilindre, i connectat a les pastilles de fre de les nostres rodes (normalment les davanteres) per mitjà de vàlvules i cilindres. En la trajectòria entre la localització de dit líquid i les pastilles de fre, la força es veu incrementada per 36 gràcies al sistema hidràulic. Posteriorment els frens transmeten la força als pneumàtics usant la fricció, i finalment els pneumàtics transmeten la força a la superfície de la carretera usant també la fricció.

Per aquest motiu és molt important fer una revisió regular del cotxe per verificar el liquido dels frens, ja que sense això l'acció de frenat no pot realitzar-se.

Existeixen dos tipus de frens: els de disc i els de tambor.

Les actuacions porten frens de disc avanci i de tambor en les rodes de darrere perquè les rodes davanteres són les que fan gran part de l'esforç de frenat. Els vehicles més cars porten frens de disc en la quatre rodes ja que són capaces d'agafar velocitats molt altes, mentre que els antics porten frens de tambor en les quatre rodes.

Els frens de disc és un sistema de frenat en el qual el disc, solidari amb la roda que gira, és sotmès al fregament d'unes superfícies d'alt coeficient de ficció (les pastilles) que exerceixen sobre ells una força suficient com per transformar tota o part de l'energia cinètica del vehicle en moviment, en calor, fins a detenir-ho o reduir la seva velocitat. D'altra banda, els frens de tambor són un sistema de frenat en el qual la fricció es causa per un parell de sabates que pressionen contra la superfície interior d'un tambor giratori, el qual està connectat a l'eix o a la roda.

TAMBÉ ET POT INTERESSAR

Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
A consultar
Volkswagen Caddy Cargo PHEV 1.5 TSI eHybrid 110 kW (150 CV)
Volkswagen Caddy Cargo
PHEV 1.5 TSI eHybrid 110 kW (150 CV)
A consultar
Volkswagen Caravelle Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
Volkswagen Caravelle
Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
A consultar
Volkswagen ID. BUZZ Cargo Cargo 125 kW (170 CV)
Volkswagen ID. BUZZ Cargo
Cargo 125 kW (170 CV)
A consultar
Volkswagen Caravelle Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
Volkswagen Caravelle
Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Multivan Style 1.5 eHybrid Batalla Corta 4Motion 180 kW (245 CV) DSG
Volkswagen Multivan
Style 1.5 eHybrid Batalla Corta 4Motion 180 kW (245 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Amarok Style 2.0 TDI Doble Cabina 151 kW (205 CV) DSG
Volkswagen Amarok
Style 2.0 TDI Doble Cabina 151 kW (205 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
A consultar
Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
A consultar
Volkswagen Caravelle Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
Volkswagen Caravelle
Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
A consultar
Volkswagen Caddy Cargo PHEV 1.5 TSI eHybrid 110 kW (150 CV)
Volkswagen Caddy Cargo
PHEV 1.5 TSI eHybrid 110 kW (150 CV)
A consultar
Volkswagen Caddy Cargo PHEV 1.5 TSI eHybrid 110 kW (150 CV)
Volkswagen Caddy Cargo
PHEV 1.5 TSI eHybrid 110 kW (150 CV)
A consultar
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
1.500 1.900 -21%
Piaggio 1 2 Kw (3 CV)
Piaggio 1
2 Kw (3 CV)
1.500 1.700 -12%
Piaggio 1 ONE
Piaggio 1
ONE
1.500